boklista

Jag hittade den här listan på ett flertal ställen;  Sara, bokhora och  Petra till exempel. Jag kan inte motstå en lista, så här kommer mina svar:


Favoritbok/böcker som barn: se tidigare inlägg!

Favoritgenre idag:
  Klurig fråga. Jqag blandar riktigt friskt. Men det bästa som finns, tycker jag, när man kommer under huden och verkligen får förstå en person. Alltså som Ruth Rendalls psykologiska thrillers. 

Typ av böcker jag inte gillar:
lättviktig chick-lit, pretentiösa utvecklingsromaner (ung, insnöad man funderar över livet)

Underskattad genre:
science fiction

Författare som betytt nåt särskilt för mig:
se tidigare inlägg!

"Nya" författare jag gärna skulle vilja läsa mer av:
Carol Goodman

Favoritkaraktär i bok:
Barbara Havers (i Elisabeth George-böckerna)

Karaktär i bok som mest liknar mig själv:
ojoj. Det är jättesvårt. Vissa dagar (med självdistans) kan jag tycka Martina i "Hemma hos Martina". (av Martina Haag). Andra dagar känner jag mig mest som en Barbara Havers... får grunna lite på det där.  

Om jag skrev en egen (skönlitterär) bok, vad skulle den handla om:
en utvecklingsroman för kvinnor! Eller en intelligent sf/utopi-diskussion. 

Favoritblogg med litteraturanknytning: Bookreflections, Den döda zonen, Finböcker, fulböcker och mittemellanböcker, boktokig, Gemen och verserad, Theresans.
 

Kommentarer
Postat av: Pi

Jag känner mig mycket hedrad.
Jag gillar för övrigt också Eizabeth George, men jag blev besviken när jag läste "När ingen ser". Den var för ledsam. Någon kan väl få vara lycklig i hennes böcker? Har du läst den?

Postat av: Johanna/bokidioten

Jodå, men hon är ojämn tycker jag. Framförallt de första böckerna tycker jag om, sen märks det att hon har börjat tröttna på genren och försöker variera, med varierande resultat.

2007-03-08 @ 10:10:08
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Pe

De är helt ok tycker ja.

2007-07-30 @ 17:04:31
URL: http://gratismp3.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback