vad ska jag läsa - II

Nedan diskuterade jag  what should I read next.
Jag konstaterade att när jag anger mina favoritböcker en och en får jag en lång och ganska underlig lista på förslag på böcker att läsa. När jag istället registerar mig och loggar in och ber om ett förslag får jag en kortare och annorlunda lista. Som verkar betydligt vettigare.

The American Boy - Andrew Taylor
The Midwich Cuckoos - John Wyndham
On the Beach - Neville Shute Sett filmen...
Schindler's List - Thomas Keneally Sett filmen...
Edgar Allen Poe Complete Tales and Poems - Edgar Allan Poe Läst några, inte alla
A Clockwork Orange - Anthony Burgess Sett filmen...
Lord of the Flies - William Golding
Farenheit 451 - Ray Bradbury
The Old Man and the Sea - Ernest Hemingway

Nineteen Eighty-four - George Orwell Jag har faktiskt läst den. Men jag var 11 år. Jag satsar på att läsa om den


Kommentarer
Postat av: Hans Persson

Läs Fahrenheit 451!

Postat av: Anna

Tja, den där tjänsten är väl lite _sådär_ i sin träffsäkerhet, men det är ju kul att testa, eller hur?!
Boktips ö.h.t. är ju ganska vanskliga att värdera. Ett tips från ens bästa vän kan råka vara ett riktigt bottennapp, för just mig.

2007-05-30 @ 16:04:24
URL: http://www.bokhyllan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback