Fem författare kring bordet

Det här var ju en mycket svårare bokfemma än de förra! Jag vet ju inte så mycket om författarna - det är ju deras fiktiva skapelser jag har tillbringat tid med, de är de jag är nyfiken på. Författare är jag mer skeptisk till. Och vad skulle jag diskutera med dem? Hur de ser på sina skapelser? Med denna lilla brasklapp har jag ändå ett litet sällskap jag vill bjuda in.

Jenny Diski vill nog inte komma, sällskapsskydda människan, och kommer hon kommer hon nog inte att ha kul. Men det är den författare som jag just nu är allra mest nyfiken på. Hur funkar hon egentligen? Och bjuder hon bara till tror jag nog att hon är trevlig. Så det så.

Bodil Malmsten vill jag gärna ha som gäst. Jag tror att hon är trevlig att ha som gäst och jag tror att hon skulle ge mig en hel del tips om trädgården. Jag har inte problem med mullvadar, men medan hon pratar mullvadar kan jag väl prata rått-problem?

Mark Levengood är fantastisk på att berätta en historia. Honom vill jag gärna ha på middag.

Douglas Adams verkar ha varit en fantastisk personlighet och en person jag mycket gärna hade velat träffa. Det jag vet av honom är att han jobbade på nästa del av liftarens guide till galaxen och jag vill ju gärna veta vad han hade tänkt att göra av med Arthur Dent och inte minst Fenchurch som försvann under en flygtur. Och sen har jag ju ett antal funderingar kring böckerna också som jag
gärna vill ha svar på.

Ruth Rendall skriver otäcka böcker och verkar veta en hel del om hur människor fungerar. Jag är nyfiken på varför hon skriver som hon gör och hur hon ser på människor. Jag har ingen aning om hon är en sällskapsmänniska eller inte men jag är beredd att försöka. Välkommen Ruth!

Kommentarer
Postat av: Ninna

Ah! Du gillar också Liftarens guide. Det är min absoluta favorit. Det finns ingen annan bok jag läst så många gånger som den - och då menar jag alla fem delarna. Filmerna var jag inte särskilt imponerad av däremot. Som så ofta blir filmatiseringar en besvikelse.

Jag gillar ocksa Adams böcker om Dirk Gently och "Stjärnskeppet Titanic". Lika läckra i språket och fantasin.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback