OT: Ett år sedan idag

Idag för precis ett år sedan valde en av mina allra bästa vänner att ta sitt liv. Det går egentligen inte att skirva något om det. Ibland känns det bara oändligt lång tid sedan jag sist träffade A. Nu börjar jag åter kunna tänka mer på hur kul vi hade medan hon fortfarande levde. Det har varit ett mycket långt år.

Jag vill skänka pengar till någon fond för suicid-prevention, men känner inte till någon. Är det någon som vet och kan e-posta till johanna [at] bokidioten.se?

Kommentarer
Postat av: Saga

Kan www.spes.nu vara något?

Postat av: Lena

Precis som den förra som skrev så är Spes et bästa alternativet, där kan man också läsa andras tankar om hur det är att ha förlorat någon genom självmord. Tyckte det var en riktigt bra sida när min mamma tog livet av sig för sju år sedan, har även som du nära vänner som gjort det. Det är ett så tragiskt beslut att bestämma sig för att sluta leva, man vill ge dom livet tillbaka.

2008-02-09 @ 19:07:07
URL: http://lena-jagrjag.blogspot.com/
Postat av: Johanna/bokidioten

Saga och Lena: tack så mycket. Nu vet jag vem som ska få ett bidrag. Jag kan inte göra mycket, men just det kan jag göra i alla fall.

2008-02-09 @ 20:47:07
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Monica

Hittade hit av en händelse och fick se inlägget. Jag är aktiv i SPES, sedan min son tog livet av sig 2004. Vi arbetar suicidpreventivt med många olika saker, och jag vet att alla bidrag tacksamt tages emot. De blir alltid till nytta i det arbete som bedrivs (ideellt) av alla engagerade i förbundet.

Jag vill passa på att nämna att jag själv har skrivit en bok om min son, mitt liv som mamma till ett hyperaktivt och impulsstyrt barn, vår relation och vardag samt våra möten med "Omsorgs-Sverige". Boken heter "Din värld är inte min värld", och är väldigt uppskattad.

2008-02-10 @ 23:40:45
URL: http://www.livetsunder.se
Postat av: Johanna/bokidioten

Monica, tack för dig kommentar! Pengar kommer till SPES. Jag var inne på SPES hemsida och blev imponerad av hemsidan och det arbete ni bedriver, inte att förglömma det opinionsbildande. Det behövs!

2008-02-11 @ 11:54:00
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback