böcker jag vill läsa1.1

För ett halvår sedan började jag på en att-läsa-lista. Och trots att jag inte varit inne på den speciellt, eller uppdaterat den alls, finner jag till min förvåning att en hel del har jag hunnit läsa.

Sirenerna i Bagdad
kafka on the shore - Murakami
Under skinnet - Michel Faber
Looser handboken, konsten att misslyckas med allt - Susanna Kumlien
Efter floden - P C Jersild
Kungen av Klondyke - Jack London
En flicka som kallas Alice - Kristin Hannah
Stolthet och fördom - (den där boken med Mr Darcy)
Staden som slutade andas - Kenneth J. Harvey
Vass egg - Gillian Flynn
Det fjärde offret - Magnus Nordin
Like the flowing river  - Paulo Coelho
Roma Sub-rosa-serien av Steven Saylor
på tunn is - Jeny Diski
the bone garden - Tess Geritsen (efter recension  av the girl...)
the interpretation of murder - jed rubenfeld (efter recension  av the girl...)


Författarskap
Heinlein
Lovecraft
Barbara Vine/ Ruth Rendall
Charles de Lint

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Du får testa bookmooch.com - en MYCKET rolig sajt

2008-10-14 @ 00:41:40
URL: http://ansgarssyskon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback