läsutmaning 2007

Förra årets självpåtagna läsutmaning har jag klarat av till viss del. Som syntes i föregående inlägg har det blivit en hel del läst under året och jag upplever också att jag utvecklats i mitt läsande. Jag läser med mer eftertanke, inte alltid lika fort som tidigare. Jag har tröttnat på deckar-genren under året och hittat andra bra böcker.

De flesta tips på böcker har jag fått från andra bokbloggare och det är sällan jag blir besviken på de böckerna. Att blogga har verkligen fördjupat min läsupplevelse!

Nå, åter till 2007 års läsutmaning.

  1. Gå igenom bokhyllan och släng tio böcker jag inte kommer ihåg att jag läst och fundera på varför jag köpte dem egentligen
  2. Gå igenom bokhyllan och läs igenom en bok som betytt mycket för mig
  3. Läs en bok tre gånger
  4. Hitta en författare jag inte läst förut som jag tycker om
  5. Skriv om om mina läsupplevelser
  6. Fundera på om jag verkligen vill  ä g a  alla böcker jag ser 

Jag kan konstatera att jag uppfyllt (1), (2), jag har inte gjort (3), har uppfyllt (4) med råge: upptäckt Paul Auster, Jenny Diski, Audrey Niffenegger och Khaled Hosseini.  (5) har jag också uppfyllt: med undantag för en rad oavslutade böcker som jag inte orkat skriva om. (6) har jag brottats med, med blandat resultat. Jag har varit på biblioteket tre gånger och haft ågren i två månader för borttappade låneböcker. Jag har lånat och läst en del från vänner. Men annars är det mesta köpt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback