You make my day blog-award

image26


Med det här inlägget vill jag först och främst tacka för de tre blog-awards jag fått: tack
Maria, tack Anna och tack Carola! Ni ska veta att de verkligen värmer!

Nu vill även jag dela ut  blog-awards! I år delar jag ut dem två kategorier: bokbloggar och övriga bloggar.


Övriga bloggar
1. Mottagningen. En läkare skriver ibland små betraktelser från sin vardag som läkare. Han skriver inkännande, självkritiskt och framförallt ordkargt. I få ord förmedlar han hela situationer. Jag har aldrig ens kommenterat men tittar in varje dag i förhoppningen att det har kommit ett nytt inlägg.
2. Hej jag är schizo. Den här bloggen har jag följt länge, hittade den av en slump. En tjej i Göteborg som skriver vardagligt om hur det är att leva med schizofreni. Hon skriver avdramatiserat och jag går in då och då och kollar hur det går för henne. Eftersom hon skriver på Expressen och jag inte är medlem har jag aldrig kunnat kommentera.
3. Ansgars mamma. Jag går in varje dag för att se om det har hänt något nytt i tre/fyra-barnsfamiljen. Ofta skriver Ansgars mamma fina betraktelser och får mig att se verkligheten lite annorlunda.


Bokbloggar
1. Gemen och verserad. Pi får den här för  ett bra och drastiskt språkbruk. Det kvittar vad Pi skriver om, det roliga är hur hon skriver om det.
2. Camillas boklåda. Camilla och jag har liknande boksmak och jag får ofta bra uppslag via henne. Hon är också bra på att då och då skriva analyser av böcker som får mig att tänka till.
3. World of Malin. Bokbloggarnas sanna entreprenör - *Malin* får en award för en bra idé och samlande koncept: bokfemman asom hon genomdriver med stor uthållighet.


Give the award to up to 10 people whose blogs bring you happiness and inspiration and make you feel so happy about blogland! Let them know by posting a comment on their blog so that they can pass it on. Beware! You may get the award several times!



Uppdatering: nu har jag döpt om inlägget så att det i alla fall har en rätt-stavad titel. Och jag som har skrivit fel till alla jag givit utmärkelsen till... pinsamt men åtgärdat!

Kommentarer
Postat av: Pi

Tack. Det var en motivering som verkligen gjorde mig glad.

Postat av: Camilla

Gud, vad glad jag blir! Den här kommer jag att leva på länge! Tack! :)

2008-01-28 @ 19:45:52
URL: http://camillasboklada.blogg.se
Postat av: Charlotte

Vad snäll du är Johanna! Och idag av alla dagar när jag som mest behövde lite uppmuntran. Det sätter jag stort värde på (som min farmor brukar säga).

Jag gillar din blogg med. Började fundera på vilka jag skulle ge priset vidare till och kom fram till att din är en av mina favoriter. Men man kanske inte får ge tillbaka priset?

2008-01-28 @ 22:55:05
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: *Malin*

Tack! Jättekul verkligen! :-) Vi får väl se hur länge Bokfemman kommer att leva. Men så länge det är så många som deltar är det ju också roligt att göra den.

2008-01-29 @ 19:20:17
URL: http://worldofmalin.blogspot.com
Postat av: Helene/Dementia

Oj oj! Man tackar!

Jag hoppas att du gillar min nya blogg också : )

2008-06-30 @ 13:10:11
URL: http://kontrolleradgalenskap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback