bokfemma: valfri

SIsta bokfemman och jag tror väl inte att jag är ensam om att tycka att det är lite vemodigt....

Veckans tema för Bokfemman är valfritt. Nämn 5 böcker på valfritt tema.

Jag gör en liten kupp och skriver en bokfemma om bästa bokfemmorna!

1. vecka 45: middagsbjudning karaktärer. Detta är den bokfemma jag grubblat mest över och som satt igång min fantasi mest.

2. vecka 11: samtidsromaner. En otroligt svår och en som har lämnat spår i mig. Hur gör man egentligen? Vad är egentligen en samtidsroman?

3. vecka 10: favorittema. Det är den bokfemma som, tror jag, är allra mest avslöjande och jag blev positivt överraskad vad strort spektrat av teman är!

4. vecka 18: dåliga böcker. Det var så roligt att se alla andras listor!

5. vecka 44: drömvärld. Jag hade svårt att svara på den och tvingades för mig själv skilja på vad som händer i boken och den miljö författaren målar upp.


Med detta har jag besvarat den allra sista bokfemman! Jag tröstar mig med att jag i alla fall inte hunnit besvara alla - än. Tack Malin!

Kommentarer
Postat av: *Malin*

Vad kul! Jag hade nämligen planer på att göra likadant först. :-) Men så kände jag att jag ville ge sci fi en chans också.

Great minds think alike, som de ju säger!

Postat av: Johanna/ bokidioten

Kul! Jag hade tänkt att göra det som en post-bokfemmelista, men det blev roligare så här! Och nu blev jag ju nyfiken - vilka är dina favoriter?

2008-03-27 @ 19:28:55
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback