det var bättre förr

det var bättre förr
Ulf Ivar Nilsson


"det var bättre förr" - hur ofta har man inte hört det? (Inte sagt det själv förståss, hur mossig skulle man inte vara då?). Tecknaren har samlat ett antal av sina egna dagsaktuella serierutor på temat. Det är som alltid - en del känns verkligen träffande, andra känns (jo, så är det faktiskt) mest mossiga. 

En serieruta kommer jag särskilt ihåg: Bilden visar en femhundralapp med en varningstext på: "". Och ovanför står "". Anledningen till att jag kommer ihåg den här rutan är att ironin går mig fullstädnigt förbi. Vissa dagar skulle jag gärna vilja ha en sån här varningstext på mina sedlar. Pengar är ju mer än bara instrument för att tillgodose sina omedelbara behov. 


bilden är tagen från
arbetarbladet.se

Kommentarer
Postat av: AnnCharlott

Hm, jag fattar nog inte heller det där med 500-lappen.

Postat av: Gealach

Ja, det där låter bekant, ja... :-/

2009-07-19 @ 13:08:08
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach3
Postat av: Johanna/bokidioten

Ursäkta! Jag tappade bort citatet.

2009-08-02 @ 21:58:08
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback