Sucka mitt hjärta men brist dock ej

Sucka mitt hjärta men brist dock ej
Mark Levengood


Nu kunde jag inte låta bli att köpa den längre. Jag har gått och tjuvkikat på den ett tag, tänkte att jag skulle vänta till den kom i pocket eller kanske köpa den på mp3-bok, eller... Länge, länge har jag haft ett utdrag ur boken liggande i bilen (se
http://www.piratforlaget.se/sidor/ffmle3.html!!).
 
Kåserierna, flera av dem har jag redan i halvsovande skick hört på tankar för dagen. ML har en underfundig språkglad humor. Han har ofta mycket bra teman och bra budskap. Jag sträckläste boken och det var synd. Det här är en bok som man ska plocka ett kapitel av då och då.

Två kåserier vill jag nämna speciellt. För det första om dagens idioter (så sant! borde sitta uppe på kaffeautomaten på jobbet!) och för det andra kåseriet om Åsa och Mark som ser ett härlig blåbärsställe och den betraktelse Mark kommer med utifrån det. För de allra flesta av oss vill ju kunna njuta av upplevelsen "härligt blåbärsställe". Hur kommer det sig då att upplevlsen ibland omärkligt transformeras till hopsjunken blåbärspaj som ingen ämns äta upp?

Det här är en bok man vill köpa, äga, inte bara läsa en gång. Men läs inte alla på en gång!

Kommentarer
Postat av: Eva

Nej, vad kul att du också precis har läst den här boken och la ut den på din blogg samma dag som jag!!! :) Jag håller med dig om att man vill äga den! Den är helt underbar!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback