Bikt

Bikt



Ytterligare en nico-textbok (det har blivit en del på sistone). För ett tag sen var jag inne och kikade och häpnade över innehållet på en site som hette
bikt.se. Nu är det länge sedan jag sett till den, men jag känner igen den i den här boken.

Däremot kan jag inte hitta någon hänvisning till siten eller någon uppgift om var de fått uppgifterna ifrån. Bortsett från det, och min vanliga klago-visa över nico-text (se här och här) vet man inte om man ska skratta, gråta, äcklas eller bli misstänksam när man läser de här "bikterna". En del funderar man mycket på om de är uppdiktade (som när en bikt undertecknad av en bibliotekarie har stavat fel till sin egen titel). Andra hoppas man intensivt ska vara det (läste på bikt.se om en sjuksköterska som med flit blandade ihop barn på ett BB på åttiotalet. Hua!).

Efter ett tag börjar jag fundera på hur människor har använt sig av bikt.se (obs! det här har med webplatsen att göra, inte med boken) och vad människor egentlgien skäms över. Och framförallt har jag kommit fram till att man borde låsa in sin tandborste när man har fest... (och undrar ni varför och inte har denna uppenbarligen vanliga tvångstanke får ni läsa boken!) 

Tidigare i år var det någon blogg som undrade vem det är som köper alla bloggar-blir-böcker. Jag hör uppenbarligen till den kategorin även om jag nog har tröttnat på nico-text för ett tag. Däremot, när therapeutic pictionary kommer ut som bok, då kommer jag att köpa den! 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna/Bokidioten

tack Christian! Som fenomen är nico-text onekligen intressant och jag tror att man ska vara lite skeptisk mot dem.

2007-05-31 @ 09:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback