Får jag behålla honom?

Får jag behålla honom
Steven Kellogg




Till min stora besvikelse är inte lille A lika fascinerad av den här boken som jag var. Och är, fortfarande. Boken är från när jag är liten.  Fortfarande när jag öppnar den ser jag färger på ett annat sätt, jag anar lukter jag inte känt på länge.
 
Visst är den fin? Boken handlar om en pojke som inte får ha husdjur och kommer hem och vill behålla alla möjliga djur. Och hur mamman säger att det får man inte.
 
Bilden nedan är min favoritbild. Pojken kommer hem med en tiger och vill behålla den. Mammans svar syns längst ner på sidan vars illustration visar hur det skulle skulle gå om man hade en tiger hemma: då skulle tigern äta upp mamma. Trots att bilden är absurd har jag alltid gillat den.  
image11

Är det någon som har sett den här boken? Som själva läst den? Vilka barnböcker har gjort starkast intryck på er?

Kommentarer
Postat av: David

"Hundstjärnan" och "jag är David" (dock inte pga titeln...) satte väldigt starka intryck på mig under min uppväxt, men det klart, de böckerna vänder ju sig till mycket äldre människor än A. Jag har bestämt för mig att jag läste böckerna själv, nämligen...
::David

Postat av: Karin

Jag har till och med vänt mig till förlaget i jakt på en av mina favoritböcker, Den gröne skräddaren. Men de hävdar att de aldrig hört talas om boken.

2007-05-24 @ 09:00:26
URL: http://karinsaventyr.blogspot.com/
Postat av: Signe

Hej, jag har försökt att överföra bild till dig på min favoritbilderbok men det går inte. Men det är i alla fall Trulsa hos mormor av Anna Riwkin-Brick och Märta Laval (fotobilderbok). Orginal 1955, då var jag ett år.
ps
jag tror videon Tiffany´s tittar tillbaka både på filmen och boken?, han går nämligen och läser boken, samtidigt som bordet dukas upp.
Signe

2007-05-24 @ 16:22:33
URL: http://signeberglund.blogspot.com
Postat av: Jenny

Trulsa minna jag! Kommer ihåg att hon krattade en grusgång. Svartvita bilder. Nostalgi!

2007-05-28 @ 09:15:06
URL: http://hundora.blogspot.com/
Postat av: Henrystine

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2010-12-06 @ 09:04:58
URL: http://henrystine.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback