dagens skörd

Jag har varit på hjärta till hjärta i Linköping idag som har en ovanligt fin och välsorterad bokavdelning. Vad sägs om den här bibban böcker för nittio kronor?

Marian Keyes - tankar från sängkanten
Emily Brontë - wuthering heights (om jag köper den kanske jag läser den. Och i vilket fall som helst pryder den sin plats i bokhyllan)
Ruth rendall - the sectret house of death (en av mina favoritförfattare)
Dennis Lehane - patient 67 (det är så många som skrivit entusiastiskt om den att jag börjar bli nyfiken)
Agatha Christie - tio små negerpojkar (nej. jag har faktiskt aldrig läst den. Men nu ska det bli av!)
Ruth Rendall - Adam and Eve and pinch me (en av mina favoritförfattare. Orginalprislappen: 109 kr är fortfarande kvar)
Laura Ingalls Wilder - little house on the prairie (älskade serien men tror aldrig jag läst någon av böckerna)
Katherine Paterson - Bron till Terabitia (har nyligen filmatiserats)
Michale Bond - Paddington på resa (ett riktigt kap - en sliten kapitelbok med en av min barndoms favoriter)
Edith Blyton - fem och kidnapparna (jag blev sugen på att läsa om en. Älskade dem som barn)


 

Kommentarer
Postat av: Anna kittybloggarn

Oj! Det ser ut att vara bra fynd! Jag läser Svindlande höjder just nu. Den har säkert några starka sidor, men det är inte en bok jag skulle välja att läsa för att bli road. Den är ju tragisk. :(

2007-11-30 @ 13:57:46
Postat av: Amoroso

Svindlande höjder är verkligen värd att läsa! Den är helt otrolig! (skulle gärna läsa om den igen, även om jag inte läser litteraturvetenskap längre) Och Lilla huset på prärien, ojoj, ska själv köpa in de böckerna någon gång. Har nyss köpt serien på DVD, tyvärr bara fått tag i säsong 1, men jag minns att böckerna fängslade mig något otroligt som barn! Verkliga fynd du gjort! Enid Blyton om fem, var ju också något som man sträckläste. Blir alldeles nostalgisk :-) Egentligen skulle man köpa sig ett ex av alla de där "klassikerna" så att man aldrig glömmer dem?!

Postat av: Klara

Tänker på Brontes bok jag med - den är verkligen mysig tycker jag. Tragisk, javisst, men ack sådana familjedramer som kan frammanas i bokform! Den är lättläst också vilket lltid förvånar mig när jag tar mig an klassiker - blir alltid lika förvånad. Läste Madame Bovary nyss - också mycket lättläst och läsvärd samt intriger och händelser i högsta fart!

2007-11-30 @ 18:48:45
URL: http://klarastext.blogg.se
Postat av: Johanna/bokidioten

Jag inser att jag ska vänta lite med svindlande höjder till jag är på humör för en tragisk bra bok! Den verkar för bra när ni beskriver den för att bara "konsumeras"!

2007-12-02 @ 20:47:05
URL: http://www.bokidioten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback