lycka till, Lotta!

lycka till, Lotta!
Merri Vik

Jag har alltid trott att det här är sista boken om Lotta, men
jag hade fel. På sätt och vis känns den som en bra slutpunkt, för det är i den här boken Lotta gifter sig med sin Paul. Bröllopsförberedelserna i sig är väl inte direkt framträdande i boken (tänk vad mycket mer man skulle kunna göra av det i dagens bröllopshysteri!).

Lotta har hunnit gå ut skolan och jobbar som assistent på ett litet bokförlag. Parhästen Giggi har blivit mer perifer sedan hon börjat sina läkarstudier medan andra bekanta, till exempel Lenni (som Lotta är ute och kör med) och Veronica får en större roll.

Boken är inte lika kul som de andra, kanske lite allvarligare, kanske jag som läser in mer av vuxenlivets allvar: här befinner sig Lotta mellan världar, under sitt gästspel på Valentins bokförlag. Hon är inte gift men mycket stadgad. Skolan är slut och hon vet inte vad hon vill göra med sin framtid.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag trodde också länge att det här var sista boken om Lotta. Och jag håller med om att den inte är rolig på samma sätt som de andra. När jag läste den här när jag var yngre var jag alltid tvungen att läsa om någon av de tidigare böckerna efteråt, för att få den där roliga Lotta-känslan. :)

Postat av: Johanna/bokidioten

ja, jag kan bara hålla med! Kanske ska plocka fram en till och läsa om...

2007-10-19 @ 20:42:55
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Idar

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings

2010-01-07 @ 10:21:06
URL: http://idar.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback