On Chesil beach

On Chesil beach
Ian McEwan


Jag har läst så mycket om den här boken. Ramhistorien är så enkel - en ung kvinna och en ung man gifter sig och ska tillbringa bröllopsnatten på ett hotell på Chesil beach. De har aldrig haft sex, och långsamt, plågsamt långsamt, byggs förväntningen respektive skräcken upp. De kan inte kommunicera med varandra och jag, som läsare, vrider på mig. Jag anar ju hur det ska gå.... IM varvar Florence tankar med Edwards tankar med tillbakablickar. Han är så skicklig att man förstår dem båda så innerligt väl.

Trots det gillade jag inte riktigt boken. Jag tror att jag kanske läste den för fort, kanske levde jag mig in i den för mycket. Kanske läste jag den helt enkelt vid fel tidpunkt i livet.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Har velat läsa Atonement länge, men nu såg jag filmen på DVD för ett par dagar sedan så jag bestämde mig för att ta mig an On Chesil Beach i stället. Är den läsvärd trots allt?

Postat av: Johanna/bokidioten

nja. medan jag läste den var jag ganska irriterad på den, nu är jag glad att jag läst den. Jag tänker på den och funderar på vad författaren menar.

2008-08-12 @ 20:04:14
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback