Vanessas förbannelse

Vanessas förbannelse
R L Stine


Jag älskade skräckböcker som barn. Så när jag för femton spänn kunde lägga vantarna på något som av omslaget att döma är B-skräckis för tweenies slog jag till.

Vanessas förbannelse, som ingår i serien kalla kårar (läs mer på
www.damm.se!) vänder sig till 9-12 åringar - huvudpersonen än 12 år. Fem-böckerna är avancerad läsning i jämförelse, och jag tror att en läsovan nioåring tycker den här är spännande. Det är korta kapitel, stycken som bara är en eller ett par rader långa. Varje kapitel slutar med en cliff-hanger. Jag gjorde en lix-beräkning som avslöjade ett lix på 32.  Historien då? Ja, läskig var den inte. Den bygger på vanlig skräckfilms-dramaturgi. Som vanligt i barnböcker som riktar sig till barn i den här åldern är  föräldrarna frånvarande - ibland fysiskt och ibland i tanken.

Kommentarer
Postat av: Madsjennifer

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback