Liket i garderoben

Liket i garderoben
Agatha Christie


Detta är mitt livs andra AG. Detta är en miss marple-berättelse och jag är positivt överraskad. Personbeskrivningarna är bättre än i  tio små negerpojkar, kanske är det framförallt dialogerna som är bättre. Men jag känner mig så korkad! Jag listade inte ut vem som var mördaren förrän AG talade om det för mig. Och när hon berättade det tappade jag bara hakan. Inte en chans att jag skulle listat ut det - historien är intrikat och ledtrådarna hjälpte inte mig.  

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ja, hon är smartare än man tror, Agatha Christie. Själv har jag maniska perioder när jag läser så många som möjligt av hennes böcker igen och igen. Är man knäpp om man läser deckare fast man vet vem som har gjort det? Svägerskan

Postat av: Johanna/bokidioten

Jag förstår precis vad du menar! När min irritation har lagt mig är det precis det jag vill göra. Så att jag skulle kunna klara av det nästa gång.

2008-09-14 @ 09:04:25
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback