röda och gröna ryggar

Frid skrev en kommentar till ett av mina inlägg härrom dagen och undrade om Wahlströms röda och gröna ryggar. Jag misstänker att jag inte är bäst på att svara på frågan (jag tror till exempel att Anna sitter inne med en hel del kunskap här, exempelvis om att det finns eller kan finnas skillnad mellan olika upplagor) men jag ska bidra med det jag kan.

En översikt om principen bakom Wahlgrens böcker och stora förändringar över tiden finns här.
Torsten Söderströms lista över alla utgivna Wahlgren-böcker hittas här: 1-1000; 1000-1500;  1500-2000; 2000-2500; 2500-3000; 3000-. En mycket ambitiös lista!

För många serier finns det speciella fan-sidor. Här vill jag ju förståss göra reklam för Annas Kitty-sida. Och sen vill jag ju passa på och efterlysa saknade böcker i mina samlingar...

Kommentarer
Postat av: Anna Kittybloggarn

Hej och tack för dina fina ord!



Vad var det Frid undrade? Tack för tipset om sidan med alla titlar, det kan vara bra att ha. :)



Min favoritsida är Jonnis hemsida som jag nu har skrivit om i ett inlägg.

Postat av: Johanna/bokidioten

tack för tipset!



Frid undrade om:

"Har för mig att du samlar på Viks Lotta-böcker. Själv tänker jag äntligen bereda plats för B. Wahlströms ungdomsböcker och börja samla på allvar. Hur många har kommit ut? Hur ska man räkna? Finns det någon lista online? Kan man få hjälp eller är man tvungen att skapa en egen lista? Söker hjälp från alla bokvänner ute i cyberrymden"

2008-10-01 @ 11:32:41
URL: http://www.bokidioten.se
Postat av: Anna Kittybloggarn

Aha! Men då måste ju Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren vara perfekt. Och Mias sida.

2008-10-01 @ 12:54:52
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback