Den som spikar på julafton har allvarliga problem

Den som spikar på julafton har allvarliga problem
David Batra


Innan jag skriver om den här boken: lyssna på Davids sommarprat! Jag fick respekt för honom som person - och blev nyfiken på honom. Man ska inte (bara) skratta åt komiker.

Den här boken har tidigare publicerats under titeln den som inte tar bort luddet ska dö. Detta är, som titeln ger en vink om, en julutgåva. Lapparna är roliga och DB har skrivit en introduktion till varje avsnitt. Introduktionen känns som text i en bra fotobok - lite störande. Lapparna talar för sig själva. Jag inser också att jag nu lever ett lapp-löst liv - för lappar förekommer mest där människor lever mycket inpå varandra, de blir en sorts ställföreträdande kommunikation.

Den här boken behöver man inte äga, men snubblar ni över den, bläddra igenom den. Och skänk en tanke åt den stackars bakfulle killen som höll på att elda upp hela trappuppgången...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Här städar vi efter oss. "Vita som svarta."

Postat av: Ingrid

Jag läste boken för ett tag sedan. Sällan har jag skrattat så mycket. Tvättstugor- exempelvis- är verkligen minerat område :-) tala om att ta fram primitiva instinkter... Batras bok är verkligen värd att läsa!

2009-03-04 @ 12:11:50
URL: http://ingridsboktankar.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Haha, ja, denär jättebra. Men jag tycker hans kommentarer tillför en del, jag skrattar åt dem också. Det blir som att lsäa boken ihop med en kompis, kändes det som =)

2009-03-04 @ 19:33:53
URL: http://ansgarssyskon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanske dags att starta en fanclub för den här boken?

2009-03-05 @ 19:17:53
Postat av: Karin

Världens bästa bok att få (eller ge) som ressällskap till någon som ska sitta på tåg några timmar!

2009-03-06 @ 14:11:53
URL: http://www.kahlokahlo.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback