riktigt bra böcker

Jag läser och jag glömmer. Framförallt glömmer jag vilka böcker som verkligen gjorde intryck på mig - till jag stöter på dem igen. Vad sägs om följande lista? Vilken bok får man inte missa?   

[1] Satansverserna - Salman Rushdie 
[2] Lord Nevermore - Agneta Pleijel
[3] Kapten Corellis mandolin - Louis de Berniéres
[4] Den hemliga historien - Donna Tartt
[5] Vindens skugga - Ruiz Zafón
[6] Tjänarinnans berättelse - Margaret Atwood
[7] Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams
[8] En kopp choklad hos Hanselmann - Rosetta Loy
[9] Berättelsen om Pi- Yann Martel
[10] Zen eller konsten att sköta en motorcykel - Robert Pirsig
[11]
Eating people is wrong - Malcom Bradbury
[12] Berättelser om beskydd - Erik Fosnes Hansen
[13] Sjöfartsnytt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback