en outmanad svarar

"Alla" har gjort det här.

1) En bok som förändrade ditt liv?
min avhandling

2) En bok du läst mer än en gång? Den hemliga historien

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
något tjockt? som man kan läsa på olika sätt? det klassiska är väl att man säger Bibeln, men jag tror att jag kanske skulle tröttna snabbt på den. Och det får inte vara något alltför deppigt? Liftarens guide till galaxen, kanske?

4) En bok som fick dig att skratta?
Lilla destruktionsboken

5) En bok som fick dig att gråta?
God natt mister Tom

6) En bok du önskar hade skrivits?
En riktigt rolig, spännande icke teknikbaserad sf, som förmår lyfta frågor om människans framtid, kanske? (alla tips tas tacksamt emot)

7) En bok som inte borde skrivits?
Pass. Antingen blir det något självklart PK typ Hitlers mein kampf eller något urbota tråkigt. Men jag tror eentligen inte att information är farligt. Möjligtvis kunskap.

8) En bok du just nu läser?
Ett öga rött

9) En bok du tänkt läsa?
Vilda svanar. Jag har börjat men inte kommit någon vart.

10) Skicka vidare till fem andra bloggare:
jag tror att jag är nästan den sista som gör det här (och jag är inte ens utmanad, bara nyfiken.)

Kommentarer
Postat av: Pi

Tänkte komma med ett sf-tips.
Enders game av Orson Scott Card. Den enda sf-bok som har gett mig tårar i ögonen. Ingen warp-speed alls.

Postat av: Johanna/bokidioten

Vad roligt att du nämner den! En kompis tipsade om den för ett tag sedan och jag läste de tre första delarna i höstas. Framförallt Enders game är så bra, lyfter så viktiga frågor.

2007-02-23 @ 22:27:08
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Eva

Nu har jag också gjort den! Så du var inte sist!!!

2007-02-25 @ 11:28:47
URL: http://boktokig.blogg.se
Postat av: Sondreagnete

Keep safe. Look out for one another.

2009-10-06 @ 09:27:57
URL: http://sondreagnete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback