6 frågor till liftarens guide...

Liftarens guide till galaxen tillhör mina absoluta favoriter. Inte så mycket för innehållet, utan för sättet han skriver på. Det är svårt att förstå att det skulle vara så jobbigt för honom att skriva. Jag får inte alltid allting att gå ihop.

Här är 6 [vågar inte skriva det med bokstäver...] frågetecken.

1. Hur kan delfinerna lägga ut sina presenter? (det är ju iofs inte svårare att ta till sig än att de bara plötsligt försvinner. Men jag funderar ändå).

2. På vilket sätt är egentligen Arthur Dent involverad i tillkommandet av boken liftarens guide...?

3. Varför blir Arthur Dent och Ford Perfect ovänner?

4. Varifrån får Ford Perfect den babelfisk han stoppar i Arthurs öra? (han går ju knappast omkring med ett akvarium i fickan? Och efter femton år på jorden... Varifrån kommer den egentligen?)

5. När Ford Perfect försöker ringa collect-call från det handelsskeppet Cyernetics han befinner sig  - och lyckas ringa collect-call till brittiska fröken ur: på vilket sätt kan det tänkas ruinera handesskeppet Cyernetics (och inte BT)?

6. Hur kommer det sig att Arthur Dents hus finns kvar när han återvänder till sitt hus? Det sista som hände innan jorden exploderade var ju att Arthur Dents hus blev rivet för att blir en motorvägspåfart?

Tyvärr får jag mycket spam-kommentarer till just detta inlägg. Därför tvingas jag nu spärra inlägget för kommentarer. Tyvärr! Skriv gärna din kommentar under ett annat inlägg istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback