Catch me when I fall

Catch me when I fall
Nicci French

Jag lyssnade på den här boken som ljudbok . Det var två uppläsare med mycket bra och vackra röster. Utomordentligt vackra brittiska röster.

Boken är otäck. Jag kom på mig själv att gång på gång grimasera när jag lyssnade på boken. Flera gånger visste jag inte om jag över huvud taget ville lyssna vidare för jag kände så mycket med huvudpersonen Holly.

Holly är egenföretagare konsult inom äventyrskonferenser. Hon jobbar dygnet runt. Under ett par veckor faller hennes liv samman och vi får följa henne, först från hennes egen huvud och sen från kompisen Megs huvud.

Precis som i nära dig  byter Nicci French berättare och gör det på ett bra sätt. När boken är slut förstår vi vad som driver Holly, vad som driver Meg. Men kanske mindre om hur Niaomi och Charlie fungerar.

Det är otäckt att se hur lätt det är att komma fel även om man har ett stabilt liv. Att steget är så litet. Att det finns så mycket som kan gå fel. Efteråt funderade jag på hur det kommer att gå för Holly.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback