helt ärligt...

Jag hakar på bokhora mfl och erkänner. Vilka böcker har jag läst? /Eller, vilka böcker erkänner jag att jag läst?). Här är den bistra sanningen: Överstrukna titlar har jag läst.

1. ?Jack? av Ulf Lundell.
2. ?Utvandrarna? av Vilhelm Moberg.
3. ?Hemsöborna? av August Strindberg.
4. ?Nässlorna blomma? av Harry Martinsson.
5. ?Röde Orm? av Frans G Bengtsson.
6. Arn-böckerna av Jan Guillou.
(men bara första. Fånig historiesyn)
7. ?Sagan om ringen?-trilogi av JRR Tolkien.
8. ?Krig och fred? av Leo Tolstoj.
9. ?Svindlande höjder? av Emily Brontë.
10. ?Män är från mars, kvinnor från Venus? av John Gray.
11. ?1984″ av George Orwell.
12. ?Lysande utsikter? av Charles Dickens.
13. ?Harry Potter och de vises sten? av J K Rowling.
14. ?Jane Eyre? av Emily Brontë.
15. ?Da Vinci koden? av Dan Brown.
16. ?Anne Franks dagbok? av Anne Frank.
 

Ok. Detta är en lista på böcker jag läst. Böcker jag kommer ihåg är tyvärr kortare.


Kommentarer
Postat av: Therese

Det var värst vilket bra resultat du fick! Inte jag...

Postat av: Johanna / bokidioten

Det är sant att jag har läst en hel del. Men fråga inte hur många jag kommer ihåg... En nackdel med att vara snabbläsare är att man inte kommer ihåg allt.

2007-01-27 @ 09:01:21
URL: http://bokidioten.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj, våra listor är misstänkt lika. Enda skillnaden är att jag har läst Harry Martinsson också. Den gillade jag. Fast fråga mig inte vad den handlade om! De enda böcker jag egentligen minns är de jag läst flera gånger.

2007-01-31 @ 22:12:21
URL: http://gemen.blogg.se
Postat av: bokidioten/Johanna

Vad kul att vi har samma läserfarenhet ur expressen-vinkling! Jag försöker se det positivt att jag kan spara pengar genom att köpa en bok en gång och kunna läsa den som vore den ny för mig mer än en gång... skämt å sido, det skulle vara kul att komma ihåg ALLT man läste...

2007-02-01 @ 12:29:36
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Anna

Du hade lyckats beta av en del på Expressens lista. Jag hade inte det. Så jag gjorde en egen lista som jag varmt rekommenderar. :)

2007-02-07 @ 16:19:48
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback