Östergötland sett från himlen

Östergötland sett från himlen. En histnande färd över ett historiskt landskap
Nils-Åke Siversson & Sture Bjelkåker


Det är tillhör inte de böcker jag vanligtvis köper och läser. Boken, som är utgiven på trafik-nostalgiska förlaget innehåller uppslag efter uppslag av fantastiska uppslag av Östergötland. Jag är ju van vid att se Östergötland från näs-höjd, och på kartor, men det här ger en helt annan känsla. Jag kan titta ner på min stad och plötsligt konstatera: vad mycket träd det finns! Vad långt det är mellan husen! Vad stor plats trafiklösnignar tar! När jag sett mig mätt på bilderna kan jag börja fundera på hur jag kommer att uppfatta de här bilderna om 20 år. Hur landskapet kommer att ha förändrats.

Skulle man få önska sig något vore det ett rejält register så att man lätt kunde återkomma till favoriter. Och en översiktsbild med bokens alla fotografier inplacerade.

Kommentarer
Postat av: Johanna/bokidioten

Svar till Hans: (blogg.se krånglar ikväll, så hela mitt inlägg försvann, inklusive din kommentar)

Ja, jag är Linköpingsbo sedan millenie-skiftet. En bra stad och - det är en bra bok!

Postat av: Hans Persson

Jag ser den fortfarande på http://bokidioten.blogg.se/1173724751_stergtland_sett_frn_h.html?47B1171E-A157-0D96-8A4A6621AD2CCD4F

2007-03-14 @ 09:51:14
URL: http://pinkunicornblog.blogspot.com/
Postat av: Johanna/bokidioten

Ja, du har rätt. Konstigt, mycket konstigt

2007-03-14 @ 13:54:13
URL: http://www.bokidioten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback