Tänkt och sagt av George W Bush

Tänkt och sagt av George W Bush
Leif Eriksson och Kristoffer Lind


En citatbok jag inte kunde motstå för det facila priset av tjugo kronor. Man har samlat och försökt verifiera ett antal språkliga grodor Bush jr har berikat världen med (vet du exempelvis att Sverige inte har en armé?). Jag ville skratta lite på hans bekostnad. Istället funderade jag på om detta var det värsta de kunde hitta. Ryckta ur sitt sammanhang är många av dem svårbegripliga, många citat är exempel på hur han försöker avsluta en mening han har noll koll på hur den började. Dessutom finns inget citat från tiden efter 2003. 

Mest insiktsfullt är förordet som speglar en anti-intellektuell president som själv påstår att han inte funderar på vad han gör och varför. Detta gör mig bekymrad.  Inte smågrodorna i sig

Kommentarer
Postat av: Kjetilfredrikke

Really great site man!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback