min bokhylla

För ett bra tag sedan, någon gång i vintras, var det en del bok-bloggister som lade upp bilder på sina bokhyllor. Här kommer äntligen min, nu. I vårt nuvarande boende har vi plats med ett bibleotek med sköna, slitna fåtöljer att krypa upp och läsa i.

Den här sektionen är icke skönlitteratur. Jag har gjort en grovuppdelning där jag sorterar ut böcker på italienska, handböcker, populärvetenskap, självhjälpsböcker och reselitteratur. Den oranga boken  näst längst ned till vänster är min avhandling.

image3

Resten - merparten - är skönlitteratur. Allt pedantiskt uppställt i bokstavsordning med lite luckor för senare inköp.
image4


Och den sista bilden, slutligen. över de sköna slitna läsfåtöljerna.

image5


Precis som Theresan har jag lättare att köpa än låna böcker. Å andra sidan köper jag hellre pocket än inbundet. Och antalet olästa böcker ska vi inte tala om... (jag tror det blir ett senare inlägg).

Andras bokhyllor: Kicki


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad snyggt med de där bilderna på väggen. Den idén vill jag låna till framtiden! Får jag?

Postat av: kontakt

Skådar jag Ivar?

2008-10-16 @ 21:58:46
URL: http://ninaninaninanna.wordpress.com/
Postat av: Johanna/bokidioten

Anna: jag är hopplöst sen, måste ha missat din kommentar när du skrev den - självklart får du låna idén! :)



Kontakt: självklart! Någon bokhyllesnobb är jag inte ohc jag älskar lukten av nyinköpta Ivar!

2008-10-18 @ 20:52:15
URL: http://www.bokidioten.se
Postat av: Karin Lo-Flo

Hej, skoj att se en liten, men ack så betydelsefull bit av ert hem -bokhyllan. Samlingen är imponerande. Skoj också att känna igen ert tema från bröllopet, med figurerna på väggen!

2008-10-27 @ 14:07:24
Postat av: Johanna/bokidioten

tackar! Jag ser fram emot att visa dig resten också! Detta var faktiskt det första rum som vi fixade iordning!

2008-10-27 @ 20:47:55
URL: http://www.bokidioten.se
Postat av: Blueonline

Hi, cool site. What CMS is it?

2010-10-26 @ 08:20:16
URL: http://blueonline.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback