Finns det någonting som äter getingar?

Finns det någonting som äter getingar?
Mick O'Hare



Jag borde verkligen lära mig att inte köpa den här typen av böcker. För mig blir det bara infotainment - jag läser, fnissar, och glömmer bort. 

I boken har  författaren sammanställt en rad frågor från en brittisk tidning. Precis som i dagens industri (var det väl? Jag är lite osäker här på precis vilken tidskrift det är) kommer läsarna med frågorna - och med svaren. Det innebär att samma fråga besvaras av flera olika personer, vilket funkar väldigt bra.

Några frågor och svar kommer jag ihåg. Hur man ska bära sig åt om man vill bli en fossil. Varför en katt tenderar att landa på fötterna när den faller. Vad bajs består av - egentligen.  Och inte minst vad det gröna på potatisen egentligen är och varför man ska undvika att äta sådana potatisar. Jag för min del har slängt mina gröna potatisar och kommer att göra det även framledes.

Uppriktigt sagt, den här boken gjorde egentligen varken till eller från. Jag betvivlar att jag kommer att läsa om den.


Kommentarer
Postat av: Pi

Det är sånt man önskar att man kom ihåg när man är på frågesport.
Fast nu bev jag ju väldigt nyfiken på hur man ska bära sig åt för att bli en fossil. Dö och sjunka i kalkhaltig lera, kanske?

Postat av: Johanna/ bokidioten

Oj. Det är ganska talande att jag faktiskt inte kommer ihåg rätt svar.... jag kommer i alla fall ihåg att det är svårt, och att vanliga begravningsplatser är att undvika. Jag minns dock att de rekommenderade att man skulle hålla sig framme om en Pompeii-liknande scenario närmade sig. När jag tänker efter, kan människor överhuvudtaget bli fossiler?

2008-04-24 @ 20:17:51
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback