Jag har inte tagit semester... ...och årets semesterläsning

Jag har inte tagit semester, i betydelsen att jag fortfarande tillbringar tid framför laptopen. Däremot tryter inspirationen - och läsglädjen. De senaste böckerna har verkligen inte varit några höjdare. Vanligtvis pålitliga Ruth Rendall är tråkig och lite låg-budgetkänsla i mörka vatten. Jag har för evigt avpolleterat Paulo Coehlo efter tjugo-trettio sidor i vid floden Pietra... Och en bok som jag riktigt längtat efter, on Cecil beach är bitvis plågsam i sin ärlighet och inget som får mig att hålla kvar intresset mer än tre sidor i taget. 

Jag har i alla fall bestämt mig för årets sommarläsningsprojekt. Den har kallats för den tjockaste roman som skrivits på engelska. Nyliberaler hyllar den. Och jag har på känn att den kan ha en intressant tekniksyn. Någon som kan gissa vilken bok jag talar om? 


Kommentarer
Postat av: H

Slater; Eating for England ;)

Postat av: Lyran

Om att sätta sig vid floden Pietra testade jag att lyssna på. Men usch så pompöst och pretentiöst. Jag läste inte heller ut den. Coelho är nog inget för mig. En skicklig författare skriver som Hemingway, med få men ack så betydelsefulla ord :-)

2008-06-25 @ 22:41:02
URL: http://lyrannobel.blogspot.com/
Postat av: Malin

Atlas Shrugged av Ayn Rand :)



Kul att äntligen kunna svara på en bokfråga ;)

Har dock inte läst den, bara enstaka delar. Njut av den åt mig, själv ska jag försöka plöja lite klassiker och andra "bra att ha läst"-författare i sommar.



2008-06-25 @ 22:58:06
Postat av: Jessie

spännande att se vilken det var, och att läsa recension! Ha en fin sommar och hoppas på uppdatering snart igen. :)

2008-06-25 @ 23:10:39
URL: http://piccolastella.blogg.se/
Postat av: Johanna/bokidioten

Rätt svar, Malin! Jag tänker faktiskt läsa den på svenska- tippar att det blir svårt nog att ta sig igenom hela...



H: iofs fel svar, men låter som ett projket för nästa sommar, kanske?



Lyran: du klär det bra i ord! Jag undrar varför han är så läst?



Jessie: tack detsamma, och nu hoppas jag få ork att blogga lite mer regelbundet!

2008-06-26 @ 12:31:11
URL: http://www.bokidioten.se
Postat av: doktorn

I sommar ska jag läsa om min favorittriologi:



Jan Kjaerstad's Förföraren, Erövraren och Upptäckaren.



Makalös hantering av ord. En annan favorit av Kjaerstad är Tecken till kärlek.



Om du inte har läst honom, så rekommenderar jag det verkligen.

2008-07-03 @ 15:17:51
URL: http://mottagningen.blogsome.com/
Postat av: Johanna/bokidioten

Tack, doktorn, för boktipset! Jag började på Kjaerstad för ett par år sedan, men boken blev liggande. Nu blev jag riktigt sugen att gå ner till bokhyllan och försöka igen!

2008-07-08 @ 18:22:01
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback