Powerbook

Powerbook
Jeanette Winterson


Jag gav upp i början av juni

Den här boken är så bra i början! Jag låg och läste den högt (tyst, för att ingen skulle höra) och njöt av språket, läste om vissa formuleringar gång på gång. Jag ville inte att den skulle ta slut och läste långsamt. Men efter första novellen (eller textstycket) tappade jag intresset för boken. Jag läste ytterligare två eller tre berättelser i den, sen lade jag undan den. Men den första berättelsen kommer jag att läsa igen. Språket! Språket!

Kommentarer
Postat av: AnnCharlott

Winterson är en av mina absoluta favoriter - men just Powebook har jag inte läst. Har faktiskt bara läst henne på svenska, borde väl egentligen läsa henne på originalspråket just för att hennes språk är så underbart.

Postat av: Johanna/bokidioten

Jag läste en del Winterson när jag var student men "överkonsumerade". Jag är lite konfunderad över mina blandade känslor för powerbook - jag vill ju att hon ska vara bra, ju!

2008-06-12 @ 11:52:26
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback