Harpsundsmordet

Harpsundsmordet
Bo Balderson


Detta är en tidig Balderson, den andra i ordningen faktiskt. Jag har ju konsumerat (och överkonsumerat) en lång rad Balderson det senaste halvåret. Det känns när jag läser boken att den skrevs tidigt. Inte bara såna detaljer som att statsrådet "bara" har strax över tolv barn och att man hänvisar till den gamla regeringsformen men även på språket och romanens uppbyggnad. De senare deckarna följer ett schema där det brukar börja med att adjunkten förs ut i bil(sele) till Lindö och att det sen sker ett, gärna flera, mord. Sen de obligatoriska visiterna (som iofs finns redan här). Och instoppat ett antal politiska anekdoter. Klart läsvärd!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej!



Jag har mailat dig angående Rena cirkusen, Lotta! Har mailet kommit fram eller har det hamnat i skräpmappen?

//Kerstin

Postat av: Johanna/bokidioten

Kerstin, när jag läste din kommentar nu öppnade jag e-posten... jag vill definitivt ha Lotta-boken! Frågan om jag har något att byta med - den enda Kitty jag har är Kitty och det gåtfulla ansiktet - har du den?

2008-11-14 @ 20:36:35
URL: http://www.bokidioten.se
Postat av: Kerstin

Hej!



Den har jag faktiskt inte. Vilket är tryckåret på den?

Svara mig gärna via mailet du fick =)

2008-11-15 @ 10:21:55
URL: http://designk.blogspot.com
Postat av: Johanna/bokidioten

Kerstin, du har e-post!

2008-11-18 @ 17:33:53
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback