Positiv självbild

Positiv självbild. Jag vill, jag vågar, jag kan
Lars Ryberg


Boken - eller snarare häftet - är utgivet av SISU idrottsböcker. Den handalr på ett mycket konkret sätt om självbild och vikten av en god självbild för att prestera optimalt som idrottsman.

Boken är skriven för icke-läsvana. Jag tror att LIX-värdet är lågt. I första halvan av boken presenteras ett antal begrepp (det inre samtalet, plus- och minuspsyke, drömmål, lågt falskt och optimalt självförtroende) som fungerar som verktyg och underlag för bokens andra halva som handlar om att arbeta med sin självbild.

Häftet är utgivet år 2000 och det märks att det gavs ut innan hela "själv-känsle-hypen" kom. Jag faller inte för det här häftet. Jag är intresserad av självbildsdiskussionen men jag är inte målgrupp. Jag tränar inte (på det sättet) och jag är en slipad läsare. Det finns bättre böcker för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback