så dumt

Så dumt
Mia Törnblom


Mia "självkänsla" Törnblom har skrivit sin biografi. Biografin är en historia om hur hon kom att på insikt i att självkänsla är viktigt. Mia var under en period narkoman och bedragare och hon beskriver detta, och vägen tillbaka, på ett chosefritt och utelämnande sätt. Jag sträckläser och får bitvis tårar i ögonen. Herregud vilket liv! Och trots trillar aldrig detta över gränsen till att bli en BOATS. En orsak till att jag tycker att denna bok trots allt är bra är att hon har ett budskap och det är inte att "det är synd om lilla mig". Tvärtom, och det tänker jag på mycket efteråt, är  vikten av eget ansvar betonat. Hon visar hur hon började växa och ta ansvar för sitt liv. Detta, hennes resa från att vara ett offer till att ta ansvar för sitt eget liv, och den roll självkänsla spelar för henne är central. En viktig skildring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback