bokens början

Här är första inlägget i en ny serie. För ett tag sedan skrev jag om en bok som hette så börjar boken. Jag fick två tänkvärda kommentarer på inlägget. Lasse som berättade om sambon som väljer att läsa eller inte läsa en bok grundat på bokens början. Och Charlotte som fantiserar ihop hela intrigen grundat på första-meningarna. Så här kommer ett inlägg om bokens början. Nån som kan?

I don't know how I should live. I don't know how anyone should live. All I know is how I do live. I live like a peeled snail. And that's no way to make money.


Jag tycker det är en bra början!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hihi! Kul idé! Jag ser framför mig en sådan där amerikansk hårdkokt whiskydeckare, full av cyniska citat, fala kvinnor och hårda sanningar.
Fast säkert är det egentligen någon slags mjukisungdomsbok bara för det =)

Postat av: johanna/bokidioten

bra gissat men faktiskt varken eller! Det är fjärde romanen av en högst seriös kvinnlig författare...

2007-08-02 @ 12:51:48
Postat av: Charlotte

Kvinnlig....fjärde romanen....
Inte HP iallafall. Jonas Gardell?
Ingen koll alls.

2007-08-04 @ 20:11:49
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: Petter Wessel

Det är någon Margaret Atwood roman, Life Without Man kanske, sjukt bra första paragraf iallafall.

2011-11-14 @ 18:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback