Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig.

Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig.
Bodil Malmsten



Den här boken är en njutning. Jag har alltid tyckt att de som köper inbundna böcker, istället för pocket, är lite löjliga. Detr är ju samma innehåll ju! Här är undantaget som bekräftar regeln. Den här boken är en njutning. BM blandar korta och långa stycken, en sorts daganteckningar, blandat med fina fotografier. Boken ser ut som en anteckningsbok, sidorna är svagt gräddfärgade med rundade hörn. Att hålla i den här boken är en del av upplevelsen att läsa den.


Jag blir glad av att läsa den. Det är lite som att läsa en riktigt bra blogg, en funderig hit, en fundering dit. Men hela tiden en röd tråd och det känns som om man kommer BM nära. Det handlar om hennes vardag, det handlar om dagsaktuella händelser. Hon berättar om upplevelsen av att läsa kiffe kiffe imorgon (på franska!) eller vad hon tycker om snö. Detta kompletteras med små anteckningar (som: att vara värd sin vikt i skuld. Sug på den!)

Min fundering är vad är en riktig bok? Vare sig det här är en "riktig" bok elelr inte, det här är en bok jag vill äga. Och lukta på.

Läs vad Linnéa skriver om boken!


Kommentarer
Postat av: Linnea

En riktig bok? Jag tycker att det är böckernas bok. Det är SÅHÄR en bok SKA se ut. Det är själva definitionen av en bok. Den är underbar och man vill ha hela bokhyllan full med böcker som den.

Postat av: bokidioten

jag håller med! Tänk om man skulle sadla om och bli bokbindare istället? Att binda om alla böckerna i franska band? Vad fin Da Vinci-koden skulle se ut!

2007-01-18 @ 13:05:26
Postat av: Christerann

I found your blog on google. I think your blog is the best :)

2009-10-07 @ 08:30:20
URL: http://christerann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback