Fem tillsammans igen

Fem tillsammans igen
Enid Blyton


Detta är den sista äkta fem-boken men det känns inte när man läser den. Böckerna kan läsas i vilken ordning som helst: det sker ingen utveckling av karaktärerna. Det enda är att hunden Tim inte fått följa med George till internatskolan den här gången.

När George, Anne, Dick och Julian kommer till Kirrin får de inte komma hem eftersom hembiträdet Johanna har fått scharlakansfeber och även hennes föräldrar får sitta i karantän. De skickas därför till Mick (och hans apa Spjuver - inte en hund till i denna bok, alltså!) därför att Quentin känner dennes pappa, en annan vetenskapsman (och vi vet ju hur riktiga vetenskapsmän
är i fem-böckerna, eller hur?). På Micks äng, som familjen fått av Cromwell, slår ett cirkussällskap läger och vi får lära känna apan Charlie. Två recensioner av boken finns här.


image24


   

Kommentarer
Postat av: IKA

Härligt med en annan bokgalen bokslukare!
Det är bra att få nya tips på böcker och författare. Kan jag lägga till dig på min favorit lista så jag kan följa dig och böckerna? *skrattar*

Ha en bra dag /IKA

Postat av: Johanna/bokidioten

hej IKA,
självklart! Kikade in på din blogg också, vad fin den är!

2008-01-08 @ 12:31:42
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Hanneles paradis

jag älskade dom, dags att läsa om :)

2008-01-08 @ 17:00:05
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Johanna/bokidioten

Jag kan verkligen rekommendera en omläsning! Man hittar andra saker nu än när man läste dem som barn.

2008-01-08 @ 19:21:31
URL: http://www.bokidioten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback