Under täcket

Under täcket
Marian Keyes


Nä. Köp den inte, inte ens om den går på rea. (Och om ni är sugna, läs då istället "uppföljaren"
tankar från sängkanten för den är snäppet bättre). I en volym har MK samlat ett antal mycket lättviktiga kåserier/krönikor som publicerats i slutet av förra seklet i bland annat the Irish Tatler.

Jag tycker att MK gör sig själv mindre och våpigare än vad jag tror att hon innerst inne är och när jag försöker skriva om den här boken två dagar efter att jag läst klart den kommer jag bara vagt ihåg en sak hon skildrar, när hennes trädgårdsmästare blandar ihop syren och salvia. Men annars är det blankt. Med ett undantag. I en mörk krönika, tidigare opublicerad, skriver hon om sin tid som alkoholist. Nu efteråt tänker jag på den bjärta kontrasten mellan skildringen alkoholisten Marian och skoshopparen Marian och förundras över att bilderna inte känns kompatibla men precis lika sanna. 

Kommentarer
Postat av: David

Hej!



Jag kan bara instämma, jag har köpt den, läst den och minns den knappt alls (fast det var ett tag sedan jag läste den).



::David

Postat av: Johanna/bokidioten

Kul att du läst den! Ses på fredag!!

2009-06-01 @ 13:40:58
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback