riktigt bra böcker version 1.1

En av de första inlägg jag gjorde handlade om riktigt bra böcker. Då var det en topp-nio-lista. Allteftersom jag kommit att tänka på böcker jag tycker riktigt mycket om har listan vuxit, och nu tycker jag det är läge att publicera den igen.

Vilken bok får man inte missa?   

[1] Satansverserna - Salman Rushdie 
[2] Lord Nevermore - Agneta Pleijel
[3] Kapten Corellis mandolin - Louis de Berniéres
[4] Den hemliga historien ? Donna Tartt
[5] Vindens skugga - Ruiz Zafón
[6] Tjänarinnans berättelse - Margaret Atwood
[7] Liftarens guide till galaxen ? Douglas Adams
[8] En kopp choklad hos Hanselmann - Rosetta Loy
[9] Berättelsen om Pi - Yann Martel
[10] Zen eller konsten att sköta en motorcykel - Robert Pirsig
[11] Eating people is wrong - Malcom Bradbury
[
http://blogcritics.org/archives/2004/11/23/013351.php]
[12] Berättelser om beskydd - Erik Fosnes Hansen [http://www.bokrecension.se/9100570133]
[13] Sjöfartsnytt - Annie Proulx
[14] Den som vandrar om natten - Marianne Fredriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback