att skriva och bli läst

Jag har tänkt på en sak. Just nu (klockan två) har 120 unika besökare varit inne på min blogg. Jag vet att det inte innebär att 120 personer verkligen läst vad jag klottrat ned, men inte desto mindre har 120 personer åtminstone klickat på en länk och kommit till min läsdagbok de senaste 2 månaderna och 5 dagarna. Jag har använt lite tid till att tänka kring böckerna och försökt få ned det i begriplig text. Utan någon marknadsföring. Utan att egentligen veta vad de som eventuellt läser tycker om mina subjektiva åsikter om vad jag läser.

Kontrasten kommer när jag funderar på vad jag får betalt för. Eller fick betalt för i alla fall. I september 1999 började jag jobba på min bok,
Innovation and Employment in Services. The case of Knowledge Intensive Business Services in Sweden. För ett år sedan försvarade jag den. Jag vet inte hur många som har läst den (eller i alla fall tittat i den... eller sett den i hyllan på bibleoteket... eller kanske till och med hänvisat till den i sin forskning) men jag har en gnagande känsla av att det är färre än 120.

Sensmoral? Det vill jag inte gå in på. Men jag kan ge ett (garanterat inte objektivt) boktips på en jättebra bok som dessutom är gratis: Gå in på
http://www.diva-portal.org/liu/theses/abstract.xsql?dbid=4256 och njut... 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback