Böcker jag vill läsa - men inte just idag 1.0

Jag har sett andra som nämnt sin bok-bok, eller sina listor om böcker de vill läsa. Min sådan lista har varit mer imaginär, och framförallt har den inte betytt så mycket när jag väl köpt böcker: jag köper det som finns och som verkar intressant.


Nu är det ju så att alla läsupplevelser inte står i pockethyllan. Och jag får lite... marmortrötthet fast med böcker, när jag kommer till bibleoteket. Var ska jag börja? Därför, till nästa gång, här är min lista

George Orwell - 1984
penelopiad - Atwood
Svenskt ortnamnslexikon - Mats Wahlberg, red

kafka on the shore - Murakami
Michel Faber - Under skinnet
Fahrenheit 451 - Ray Bradbury
glitterspray - Klintberg
Looser handboken, konsten att misslyckas med allt - Susanna Kumlien
pappersväggar -
Efter floden - P C Jersild
Kungen av Klondyke - Jack London
En flicka som kallas Alice - Kristin Hannah
(den där boken med Mr Darcy)


Roma - Steven Saylor
Roma Sub-rosa-serien av Steven Saylor
The Time Travelers Wife - Audrey Niffenegger
Staden som slutade andas - Kenneth J. Harvey
Vass egg - Gillian Flynn
Det fjärde offret - Magnus Nordin
Like the flowing river  - Paulo Coelho


Författarskap
Återuppleva Heinlein
Mer av Lovecraft
Mer av Barbara Vine, Ruth Rendall
Testa något av Charles de Lint, se om det är någon jag gillar

Kommentarer
Postat av: Fröken Nina

Hoppas det är okej att jag länkar till dig? =)

Postat av: Johanna/bokidioten

Vad glad jag blir! Klart att du får länka till mig!

2007-06-10 @ 12:31:23
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Anna

Den där boken med mr. Darcy?! hehehe. Jag har precis läst ut Stolthet o Fördom igen. Jag blir kär varje gång. tsss. Eller menar du Bridget Jones? Eller finns det fler mr Darcy??

2007-06-10 @ 13:52:52
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/
Postat av: Johanna/bokidioten

det var den jag menade! stolthet och fördom! Tack!

2007-06-10 @ 15:39:23
Postat av: Eva

Ja, den måste du bara läsa. Men det är bra att som du säger spara den till en dag då man orkar ta in något nytt.
Jag tror jag ska låna din lista! Den låter spännande!

2007-06-11 @ 21:42:14
URL: http://boktokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback