chick-lit listan

Jag var inne på Petra och hittade hennes chick-lit-lista. Som jag tidigare påpekat är det inget fel på genren. Precis somk alla genrer finns det bättre och sämre böcker, men att dra alla över en kam tycker jag är förmätet. Beskriv den som utvecklingsromaner för unga kvinnor istället! Även om en del ibland hamnar lite väl nära Harlequin-böcker.

För en annan lista, se här!


1. Helen Fielding.
Jag har läst (Bridget Jones: The Edge Of Reason), (Bridget Jones's Diary), (Bridget Jones's Guide to Life), (Cause Celeb) Läsvärda!

2. Marian Keyes
Jag har läst (The Other Side of the Story), (Last Chance Saloon),  (Sushi for Beginners), (Angels), (Lucy Sullivan Is Getting Married), (Rachel's Holiday),  (Watermelon) Läsvärda men man tröttnar på konceptet om man läser för många på en gång

3. Jane Green
4. Sophie Kinsella
5. Jane Moore
6. Wendy Holden
7. Adele Parks
8. Jennifer Weiner
9. Amy Jenkins
10. Lisa Jewel

Bubblare:

Laura Weisberger
Japp! Och jag tyckte om djävulen bär Prada

Svensk chicklit

Kajsa Ingemarsson
Jag har läst Små citroner gula och jag gör inte om det.



Hmmm.. det var inte många på listan som jag hade läst visade det sig...

Kommentarer
Postat av: Oleingeborg

Great site. Keep doing.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback