bokbloggar 2.3

Två månader sedan senaste bokbloggslistan och det har tillkommit många nya bloggar! Ett par trogna bloggar har hamnat i koma, och de är borta från listan.

Som vanligt markerar jag mina favoriter med (*). Saknar du någon blogg vill jag gärna veta det så jag kan uppdatera! Jag uppdaterar listan kontinuerligt och nyupptäckta bloggar markerar jag också (NY).

Jag har undvikit kommersiella bloggar, bokhandlar och utländska bloggar. Vissa bioblioteksbloggar som jag fastnat för finns med.

Jag vill slå ett slag för söktjänsten  
Boksök  och  diskussionsforum om böcker (Boktips, Busluren, bokforum (Bokhyllan.com, X-libris och inte minst  AFF! (aff -> snack -> fritid -> böcker). Missa inte bokcirklar!

BOKBLOGGAR

A
Alwidas grymma boktips
Amoroso NY
Angos bok och filmblogg
Anna och Hampus bokblogg
Annas bokhylla
Arinas bibliotek NY
Att ljuga är att visa hänsyn (Montecore) NY

B
Barbabloggen (Håbo bibliotek)
Barnböcker och spel (Ango)
bibliobuster (Anna-Stina)
bibliotekariens bästa
bilderboksbloggen
Bims blogg
Bokbabbel (Magix)
Bokbloggen (Tobias, Peter, Magnus)
Bokbloggen (Gealach)
bok&film
bokfreak 
Bokblomma
bokgnagaren
Bokhora Trots namnet...
bokgrottan (Mim)
bokinkastet
bokloggen (boktokar)
bokmalin NY
bokmamman (Carola)
bokmania
Bokmoster även om tyska böcker
bokomaten
*bokskotten  (Robin)
*Boksoffan (Mathias)
bokstollarna
 Boksynt (Älmhults bibliotek)
*bokstavligt talat (AnnCharlott)
*boktokig (Eva)
bookhouse girl
*Bookreflections (Belgarion) mycket deckare
bränt järn
Böckermedmera (Erika)

C
Calliope
*Camillas boklåda
Caveat lector (Marianne)
Cornelia läser

D
* Den döda zonen (Hieronymus)
*Den sköna bloggen (Sandvikens folkbibliotek)
djupingcirkeln
*Du är vad du läser (Hans)

E
Emmas boktips
En annan sida (Petra)
En bok (Kristina)
*En bok om dagen (pysseltanten)
En textmissbrukares bekännelser
*Ett hem utan böcker (Martina)
Ex libris (Cia)

F
f'***-klubben filosoferar
flaskposten
Fröken Evans
fröken Nina

G
*Gemen och verserad (Pi)
Gröna rummet NY
Gunnars deckare

H
Hermia says NY
*hundöra (Jenny)

K
Kamilla och Helene om böcker
Katafonteolog
*Kitty Drew (om Kitty-böckerna)
*Klaras text
*konsonantmylla (Mathias & Ika)
Krabba (Linda)

L
Lazy's library
*ljudboken
*Lottas bokblogg
Lotta
läsa bör man
Läsdagboken
läser och funderar (Ylva) NY

M
*Marias bokblogg
Marikas bokdagbok
mims bokgrotta
min bokhylla (Malwa)
mina böcker
Moussa
Månskensdans (Johan)


N
*Nekulturny (Christian)
*Nittonde stolen 
*N O M

O
Olofströms biblioteks bokblogg
*Ooofbok (Ann-Sofie)

P
*pocketbloggen (Karin)
pocketpocketpocket (Mårten)

S
Signe
*Spectatia
Stellas bokblogg

T
Tekoppen NY
The many faces of L  (tvåspråkig)
*the girl less likely to
the poor player (Camilla) tvåspråkig
the sensitive bookish type (Laura och Mary)
*Theresans
Tinas läslust
Tobias bokblogg
Tolkat: böcker (Markus)  NY 

U
*Utflykter i bokskogen (Jenny)

V
Verners bokylla

W
*World of Malin (missa inte bokfemman!)


LÄSDAGBÖCKER

Bokstäver (Cecilia)
Helenas böcker
Lettura
The book pond


Kommentarer
Postat av: evans

Vad kul att jag finns med på din lista :)

Postat av: Pi

Jag saknar Läser och funderar, det är en smart och intressant bokblogg.

Om du visste hur mycket nytta jag har av dina blogglistor när jag letar efter någon bokbloggare som jag glömt namnet på. Tack för det!

2007-11-26 @ 14:31:23
URL: http://gemen.blogg.se
Postat av: Johanna/bokidioten

Evans och Pi: tack! Det är förvånatsvärt många bokbloggar som bara lever ett tag och sedan självdör - och alla tips på nya bloggare eller bloggar jag missat tar jag tacksamt emot :)

2007-11-26 @ 20:55:49
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Marcus

Jag skulle vilja slå ett slag för min egen blogg, då. Det är inte en renodlad bokblogg i form av recensioner, jag blandar även in lite vanliga tankar och funderingar kring mina språkstudier och mitt försök till att få skrivit en roman. Du får helt enkelt kolla och se om den håller måttet. ;o)

2007-11-29 @ 14:27:27
URL: http://tolkat.blogspot.com
Postat av: Anonym

Länken "En boktokstankar" leder till en sida som inte finns...

2007-12-25 @ 00:28:01
Postat av: Johanna/bokidioten

tack, Anonym! Nu har jag plockat bort den länken!

2007-12-26 @ 10:23:17
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Dora

Ny i bloggvärlden.
Kul sida du har!

2008-01-23 @ 21:06:53
URL: http://bokenboken.blogspot.com/
Postat av: Dora

har bytt adress

2008-02-01 @ 21:41:14
URL: http://dorasbokprat.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Hej!
Min blogg har bara funnits sen oktober förra året. Jag bloggar om alla böcker jag läser och är en trogen Bokfemmandeltagare.

//Kerstin

2008-02-07 @ 19:01:44
URL: http://designk.blogspot.com
Postat av: Johanna/bokidioten

Kerstin, din bokblogg finns med på nya versionen 2.4!

2008-02-07 @ 20:01:33
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Christoffer

Jag saknar oss på listan. Vi var med på någon tidigare. inbunden.se

2008-05-13 @ 08:07:00
URL: http://www.inbunden.se
Postat av: Johanna/bokidioten

Christoffer, ni är med på den senaste listan (2.4). Här hade jag ännu inte upptäckt er!

2008-05-15 @ 22:36:34
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback