bokbloggar 2.2

Nu kommer en ny bokbloggslista! En del gamla har försvunnit, några nya har kommit till. För att underlätta har jag markerat vilka bloggar som är senast tillkomna och som vanligt har jag också markerat mina favoriter (*).

Jag har undvikit kommersiella bloggar, bokhandlar och utländska bloggar. Däremot vill jag slå ett slag för söktjänsten  
Boksök  och  diskussionsforum om böcker (Boktips, Busluren, bokforum (, Bokhyllan.com, X-libris och inte minst  AFF! (aff -> snack -> fritid -> böcker). Missa inte bokcirklar!

BOKBLOGGAR
A
Alwidas grymma boktips
Angos bok och filmblogg
Anna och Hampus bokblogg
*Annas bokhylla
Annas bokhylla (Eskilstuna)

B
Barbabloggen (Håbo bibliotek)
Barnboksbloggen (Pemetre)
*Barnböcker och spel (Ango)
bibliobuster NY
bibliotekariens bästa
bilderboksbloggen NY
Bims blogg
Bokbabbel (Magix)
Bokbloggen (Tobias, Peter, Magnus)
Bokbloggen (Gealach) NY
bok&film
bokfreak  NY
Bokblomma
Bokgalen
bokgnagaren
Bokhora Trots namnet...
bokgrottan (Mim) NY
*bokinkastet
bokjunkie (Johanna)
bokloggen (boktokar)
bokmamman (Carola) NY
bokmania NY (jo, Ivana, jag lyckades nosa upp dig!)
Bokmoster även om tyska böcker
bokomaten NY
*bokskotten  (Robin)
*Boksoffan (Mathias)
bokstollarna
 Boksynt (Älmhults bibliotek)
*bokstavligt talat (AnnCharlott)
boktipset (Isola)
*boktokig (Eva) NY ADRESS
bookhouse girl
*Bookreflections (Belgarion) mycket deckare
bränt järn NY
Böckermedmera (Erika)

C
Calliope NY
*Camillas boklåda
Caveat lector (Marianne) NY 
Cornelia läser

D
* Den döda zonen (Hieronymus)
Den röda cirkeln (Sara)
*Den sköna bloggen (Sandvikens folkbibliotek)
djupingcirkeln
*Du är vad du läser (Hans)

E
*Emmas boktips
En annan sida (Petra)
En bok (Kristina)
*En bok om dagen (pysseltanten)
En textmissbrukares bekännelser
Ett hem utan böcker (Martina)
*Ex libris (Cia)

F
f'***-klubben filosoferar
flaskposten

G
*Gemen och verserad (Pi)
girl less likely to
Gunnars deckare (Linköpingsbo!)

H
*hundöra (Jenny)

I
*Ikas ord 2.0

K
Kamilla och Helene om böcker
Katafonteolog
*Kitty Drew (om Kitty-böckerna)
*Klaras text
*konsonantmylla (Mathias & Ika) NY
Krabba (Linda)
Kulturbloggen

L
Lazy's library
Lilldjurets hemsida
Livet som C
*ljudboken
*Lottas bokblogg
Lotta NY
läsa bör man
Läsdagboken
*Lästa tankar (Katharina) även barnlitteratur

M
Maddes boktips
*Marias bokblogg
Marikas bokdagbok
mims bokgrotta NY
min bokhylla (Malwa)
mina böcker
Moussa
Mårtens bokblogg

N
*Nekulturny (Christian)
Nittonde stolen 
*N O M

O
Olofströms biblioteks bokblogg
*Ooofbok (Ann-Sofie)

P
*pocketbloggen (Karin)
pocketpocketpocket (Mårten) NY

S
Saras bok och filmblogg
*Signe
*Spectatia
Stellas bokblogg
*Storyteller (Mattias)


T
the poor player (Camilla) tvåspråkig
the sensitive bookish type (Laura och Mary)
*Theresans
Tinas läslust
Tobias bokblogg

U
*Utflykter i bokskogen (Jenny)

V
Vardagsbetraktelser (Ivana) NY
Verners bokylla


BLOGGAR SOM IBLAND HANDLAR OM BÖCKER

chez elisa

En droppe i havet, men den är min 
Erica
Evans
fröken Nina
*Girl Afraid
Huvudsaker

*Jag skapar alltså är jag
*JoVis karameller
Literati
Månskensdans
Ninas öga
Onekligen  (Lisa)
Saras betraktelser 
Svarta Böcker
The many faces of L  (tvåspråkig)
*World of Malin (missa inte bokfemman!)
Varenda knytt har rätt att vara ilsket!


LÄSDAGBÖCKER.

Bokstäver (Cecilia)
Böcker (Kicki)
Helenas böcker
Lettura
Läslust
The book pond


MUSEUM
Bok, bokare, bokast (Nisse)  senast uppdaterad 2007-04
Bokfronten (Jenny) senast uppdaterad 2007-01
Bokdagboken
Bokhyllan.se
bokmalarna (Åsa, Ingrid) senast uppdaterad 2006
bokmonstret (Andrea) senast uppdaterad 2007-03
Bokmärkt (Helena) senast uppdaterad 2005
boktips (Jenny) senast uppdaterad 2005
boktipsaren (Viktoria) senast uppdaterad 2002
boksidan senast uppdaterad 2007-03
Ett eget rum senast uppdaterad 2007-03
Fabulous bokblog    (Ängslan) senast uppdaterad 2005
johanna  senast uppdaterad 2006
Kodnamn bloggen senast uppdaterad 2007-01
http://hem3.passagen.se/viccivire/ senast uppdaterad 2002
Linda K läser senast uppdaterad 2007-01
Lord Martins bokblogg senast uppdaterad 2006
Shw
 från pärm till pärm (Helena) senast uppdaterad 2007-02

Kommentarer
Postat av: Mim

Vilken jättebra lista! Får man länka den månne? Boktips är alltid bra men ibland läser man hos någon och sedan glömmer bort vart man hittade och vad det var för bok och då är ju denna lista perfekt.

Postat av: Marianne

Oj, vad bra med en sammanställning av allt som finns!
Undrar om det verkligen bara är Bokmoster och jag som bloggar om tysk litteratur?

2007-09-06 @ 13:50:23
URL: http://marremakro.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mim: självklart får du länka hit! Det gör mig bara glad att listan kommer till användning! Jag försöker uppdatera den kontinuerligt.
Marianne: jag tar gärna emot information som gör listan bättre! Ibalnd har jag skrivit i listan bnär något speciellt utmärker en viss blogg, men det är lite anekdotiskt.

2007-09-07 @ 10:51:06
Postat av: JoVi

Detta är verkligen en toppenlista! Finns ju hur mkt som helst att läsa...undra om jag ska börja före städningen, eller tvärtom ;)
Ha en härlig helg! :)

2007-09-07 @ 14:18:46
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Mathias

Finemang, den här listan kan man alltid återkomma till.
Kanske du vill lägga till bloggen Konsonantmylla.com? Dit kommer iaf. jag (från Storyteller) och Ika (från Ikas ord 2.0) kommer att flytta all vår bloggning om litteratur och böcker.

2007-09-11 @ 12:40:03
URL: http://konsonantmylla.com
Postat av: Johanna/bokidioten

JoVi: he he, börjar man med listan "slipper" man garanterat städa åtminstone närmaste timman... Det finns så många bra och roliga bokbloggar!
Mathias: aha - eller vad synd? Både Storyteller och Ika besöker jag ofta. Jag väntar med att ta bort dem och lägger bara till konsonantmylla så länge.

2007-09-11 @ 20:10:41
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Reidarzara

Very informative...God Bless

2010-02-17 @ 13:26:47
URL: http://reidarzara.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback