bokbloggar 2.4

Dryga två månader sedan senaste bokbloggslistan och det har tillkommit många nya bloggar! De bloggar som inte varit verksamma sedan 1 december är  borta från listan.

Som vanligt markerar jag mina favoriter med (*). Saknar du någon blogg vill jag gärna veta det så jag kan uppdatera! Jag uppdaterar listan kontinuerligt och nyupptäckta bloggar markerar jag också (NY).

Jag har undvikit kommersiella bloggar, bokhandlar och utländska bloggar. Vissa bioblioteksbloggar som jag fastnat för finns med.

Jag vill slå ett slag för söktjänsten  
Boksök  och  diskussionsforum om böcker (Boktips, Busluren, bokforum (Bokhyllan.com, X-libris och inte minst  AFF! (aff -> snack -> fritid -> böcker). Missa inte bokcirklar!

BOKBLOGGAR

100 böcker (Dahlia) NY

A
Alee's bokblogg NY
Alwidas grymma boktips
Amoroso
Angos bok och filmblogg
Anna och Hampus bokblogg
Annas bokhylla
Arianrhod (Maria) NY

B
Babbelfisken (bibliotek - om barnböcker)
Barbabloggen (Håbo bibliotek)
Barnböcker och spel (Ango)
bibliobuster (Anna-Stina)
Bims blogg
Bokbabbel (Magix)
Bokbloggen (Tobias, Peter, Magnus)
Bokbloggen (Gealach)
Bokbålet NY
bok&film
bokfreak 
Bokblomma
Bokhora Trots namnet...
bokgrottan (Mim)
bokinkastet
bokloggen (boktokar)
bokmalen NY
bokmamman (Carola)
bokmania
Bokmoster även om tyska böcker
bokomaten
*bokskotten  (Robin)
*Boksoffan (Mathias)
bokstollarna
 Boksynt (Älmhults bibliotek)
*bokstavligt talat (AnnCharlott)
*boktokig (Eva)
bookhouse girl
*Bookreflections (Belgarion) mycket deckare
bränt järn
Böckermedmera (Erika)

C
Calliope
*Camillas boklåda
Camillas blogg NY
Caveat lector (Marianne)
Cornelia läser
Cosmoflower NY

D
Den döda zonen (Hieronymus)
Den sköna bloggen (Sandvikens folkbibliotek)
Doras bokprat NY - bibliotekarie 
*Du är vad du läser (Hans)

E
Emmas boktips
En annan sida (Petra)
En bok (Kristina)
*En bok om dagen (pysseltanten)
En boktoks tankar (Sara) NY
En textmissbrukares bekännelser
*Ett hem utan böcker (Martina)
Ex libris (Cia)

F
Flaskposten
Frids bokrecensioner (mest barnböcker!) NY 
Fröken Evans
fröken Nina
För att inte tala om... (Silencia) NY

G
*Gemen och verserad (Pi)
Gröna rummet
Gunnars deckare

H
Harriet NY
Hermia says
*hundöra (Jenny)

I
Inbunden NY

K
Kamilla och Helene om böcker
Katafonteolog
Kerstins krumelurer (Kerstin) NY
*Kitty Drew (om Kitty-böckerna)
*Klaras text
*konsonantmylla (Mathias & Ika)
Krabba (Linda)

L
Lazy's library
Lise skriver om livet  NY
Litteraturum NY
ljudboken
Lottas bokblogg
läsa bör man
Läsdagboken
*läser och funderar (Ylva)
Lästa böcker NY

M
*Marias bokblogg
Maria läser NY
Marias bibliotek NY
Marikas bokdagbok
Mediabrus NY
min bokhylla (Malwa)
min bokblogg (Annika) NY
Minnas läsdagbok NY
mina böcker
Moussa


N
Nittonde stolen 
N O M

O
Olofströms biblioteks bokblogg
Om böcker (Stina) NY
*Ooofbok (Ann-Sofie)

P
Peters bokblogg NY
*pocketbloggen (Karin)
pocketpocketpocket (Mårten)

R
Rubus Libri NY

S
Sagas bibliotek NY
Signe
*Spectatia
Stellas bokblogg

T
Tekoppen
Textappeal NY
the girl less likely to
the poor player (Camilla) tvåspråkig
the sensitive bookish type (Laura och Mary)
*Theresans
Therese bokblogg NY
Tinas läslust
Tobias bokblogg
Tolkat: böcker (Markus) 

U
*Utflykter i bokskogen (Jenny)

V
Verners bokylla

W
*World of Malin (missa inte bokfemman!)


LÄSDAGBÖCKER

Bokstäver (Cecilia)
Helenas böcker
Lettura
The book pond


Kommentarer
Postat av: Bokmoster

Tack, alltid lika kul att hitta nya bokbloggar på din lista!

Postat av: Johanna/bokidioten

tack själv! Det är förunderligt vad många bokbloggare som tillkommer. Hoppas du hittar någon ny favorit!

2008-02-04 @ 13:06:48
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Magix

Roligt! Som om man inte skulle följa med tillräckligt många bokbloggar redan =)

2008-02-04 @ 17:11:53
URL: http://bokbabbel.blogspot.com
Postat av: Frid

Underbart med någon som har samlat ihop en bokbloggslista! Om du vill får du lägga till min men det är inget måste. Jag recenserar alla böcker jag läser (med undantag för bilderböcker eftersom det blir så extremt många i så fall). Uppmärksamma felstavningen i adressen.

2008-02-04 @ 19:14:14
URL: http://www.fridsbokrescensioner.blogg.se
Postat av: frid

...måste tillägga att jag är skolbibliotekarie så de flesta inlägg behandlar barn- och ungdomsböcker.

2008-02-04 @ 19:15:25
Postat av: Johanna/bokidioten

Magix: hoppas jag lyckas fresta dig lagom
mycket! Hur gick det med din läskoma-förresten? Lyckades du uppnå den?

Frid: tack! Jag har lagt till den. Extra roligt, tycker jag som småbarnsförälder, med någon som recenserar barnböcker!

2008-02-04 @ 20:26:36
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Maria

Oj, kul med en sådan lista. Nu fick jag mycket att läsa. :)

2008-02-04 @ 20:48:19
URL: http://www.vildvittra.se/bokblogg
Postat av: Johanna/bokidioten

Visst, jag skulle
nog kunna läsa bokbloggar på heltid om jag inte behärskade mig... have fun!

2008-02-04 @ 22:08:14
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Christoffer

Inbunden har bytt adress och återfinns nu på www.inbunden.se
Tack för listan.
Christoffer

2008-02-15 @ 01:55:27
URL: http://www.inbunden.se
Postat av: Christiankristiane

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2009-03-26 @ 11:00:34
URL: http://christiankristiane.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback