Ryck en bok

Jag har sett den här lite var stans de senaste veckorna. I väntan på veckans bokfemma kommer här mitt bidrag:

Ryck närmaste bok i din omgivning.
2. Slå upp sidan 23.
3. Leta upp den femte meningen på den sidan.
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner.
5. Lägg gärna till bokens titel och författare.

suppose you were popped into a tribe so far back in the jungle that they have never seen shoes

Någon som kan gissa? Ledtråd: boken införskaffades 5 januari i år.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Rolig grej. Jag har ingen aning om vilken bok. Men jag gillar "min" mening:
"Fula och omöjliga slott försvinner aldrig, de kan ligga kvar i århundraden utan att någon bryr sig om dem."

Postat av: Kerstin

Stranger in a strange land =)

2008-03-11 @ 07:31:39
URL: http://designk.blogspot.com
Postat av: Johanna/ bokidioten

Charlotte: nu måste jag bara veta - vilken bok är det? Jag funderar på om det är en självhjälpsbok (där alltså slott skulle kunna stå för förgivet tagna egenskaper som spelat ut sin roll) eller kanske en barnbok? Och hur går det sen?

Kerstin: wow! Alldeles rätt! Jag är imponerad!

2008-03-11 @ 18:23:54
URL: http://www.bokidioten.se
Postat av: Charlotte

Wow, den har jag ju läst och det var inte alls i de banorna jag tänkte, spännande.

Johanna: Hmm...självhjälpsbok, det var roligt. Tror nog att du kommer att bli road av svaret, som ligger närmare (eller till och med inom perimetrarna för) ditt andra förslag...

Ture Sventon i Paris

2008-03-13 @ 11:15:15
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: Johanna/ bokidioten

Charlotte, jag tror nog till och med att det är samma exemplar vi har läst!

Först tänkte jag att citatet från stranger in a strange land var missvisande, men egentligen är det en bra sammanfattning av första halvan av boken!

Jo, när du säger det hör jag ju Holmbergs underfundighet! Men vad händer med slotten sen?

2008-03-13 @ 16:39:48
URL: http://www.bokidioten.se
Postat av: Charlotte

=) Kommer du inte ihåg det?

2008-03-13 @ 19:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback