Prisbelönt författare

Bra barnböcker är viktigt! Jag släpar hem en hel massa barnböcker till lilla A, vissa faller honom i smaken, andra, som jag gillar, blir bara liggande. Att hitta bra barnböcker är svårt, inte minst när fysiska barnbokhandlar har ett så dåligt urval. Därför kommer jag att hålla utkik efter de böcker som årets Hans Peterson-stipendiat har skrivit.

Årets stipendiat,
Mårten Melin, skriver inte bara manus till Bamse.  Han har även skrivit  "riktiga böcker", bland annat mera glass i däcken, (med orimmade dikter för små barn!)  Varm tass i mörkret och Amor anfaller. Han får bland annat priset för att han "på ett trovärdigt sätt skildra(r) både roliga och svåra situationer i barns vardag". Ska bli kul att se om de faller lilla A i smaken!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kolla on boken Min Pappa Tyngdlyftaren av Lina Lundh, mycket bra barnbok!!!

2008-11-05 @ 15:44:48
Postat av: Johanna/bokidioten

åh, tack för tipset, ska se till att hålla utkik efter den!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback