Broderier

Broderier
Marjane Satrapi


Jag har läst ytterligare en serieroman, eller snarare serienovell. MS har skildrat en testund, ett frispråkigt kvinno-samtal kring samovaren. I Iran. Samtalet är verkligen frispråkigt och en efter en berättar kvinnorna om sig själva eller en väninna. Det handlar om arrangerade äktenskap, helbrodyrer (som inte direkt är något man skyltar med öppet), älskarinnor. MS teckningar är fina och tonen är fin - fastän novellen bara handlar om det främmande (kan inte tänka mig att många av de här samtalsämnena kommer fram vid en "vanlig" fika) är skildringen avväpnande och jag känner att jag kommer huvudpersonerna nära.

Boken rekommenderas just för att den med glimten i ögat och mycket humor i ordvalet tar läsaren så nära ett slutet sällskap.

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Den hamnar i min Att-läsa-lista! Låter som en bok som jag skulle tycka om!

Postat av: Johanna/bokidioten

roligt att bidra till din att-läsa lista! Hoppas du komemr att gilla den!

2009-05-01 @ 16:52:54
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback