bokbloggar 2.7

Den första uppdaterade bokbloggslistan 2009!  Jag petar in nya bokbloggar efter hand (markerade med NY) och uppdaterar omdirigerade länkar. Jag har städat bort de bloggar som inte  varit verksamma under 2009.

Som vanligt markerar jag mina favoriter med (*). Saknar du någon blogg vill jag gärna veta det så jag kan uppdatera! Jag uppdaterar listan kontinuerligt och nyupptäckta bloggar markerar jag också (NY).

Jag har undvikit kommersiella bloggar, bokhandlar och bloggar som är skrivna på annat språk än svenska. Vissa bioblioteksbloggar som jag fastnat för finns med.

Jag vill slå ett slag för söktjänsten  
Boksök.  Och missa för allt i världen inte bok.nu! Du hittar mig där som johanna aka bokidioten.




A
Alee's bokblogg
Alwidas grymma boktips
Amoroso
Angos bok och filmblogg
Annas och Hampus bokblogg
* Annas bokhylla
Annikas litteraturblogg
Arianrhod (Maria)
Arinas bibliotek
Avantgardet

B
Babbelfisken (bibliotek - om barnböcker)
bara böcker NY
Barbabloggen (Håbo bibliotek)
Barnboksbloggen Carola
bibliobuster (Anna-Stina)
* Bokbabbel (Magix)
Bokbloggen (Tobias, Peter, Magnus)
bok&film
bokfreak 
Bokblomma
Bokhora Trots namnet...
bokgalleriet
bokhyllning NY
bokinkastet
bokloggen (boktokar)
bokmala
bokmalen
bokmamman (Carola)
bokmania
Bokmoster även om tyska böcker
bokomaten
boksidan  (Harriet)
boksnoken
Boksoffan
 (Mathias)
boktimmen  (Fia)
boktradition (Emma)
bokstollarna
 Boksynt (Älmhults bibliotek)
* bokstavligt talat (AnnCharlott)
* boktoka
 Boktokig
bookpond  (Anna-Lena)
*Bookreflections (Belgarion) mycket deckare
Böcker hos Cissi
Böckermedmera (Erika)

C
* Calliope
* Camillas boklåda
Camillas blogg
Caveat lector (Marianne)
Cybersessan NY BOATS i pocket 

D
Den döda zonen (Hieronymus)
Den sköna bloggen (Sandvikens folkbibliotek)
Detta har jag läst
* Doras bokprat  - bibliotekarie
Drukkenbolt NY 
Du är vad du läser (Hans)

E
Elins ord
Emmas boktips
En annan sida (Petra)
* En bok om dagen (pysseltanten)
en full bokhylla är en rikedom
* Ett hem utan böcker (Martina)
Evakueras bokhylla NY
Ex libris (Cia)

F
Frids bokrecensioner 
Fröken Nina

G
*Gemen och verserad (Pi)
Gröna rummet
Gunnars deckare

H
* Hermia says
Hyllan (Lotta)

I
Ingrids boktankar NY

J
jag är jag

K
Kamilla och Helene om böcker
Kerstins krumelurer (Kerstin)
* Kitty Drew (om Kitty-böckerna)
* Klaras text
Krabba (Linda)

L
la bibliofille
Lazy's library
litterent
Lottas bokblogg
Lustigkulle NY
* Lyrans noblesser
läsa bör man
Läsdagboken
* läser och funderar  (Ylva)
Lästa böcker

M
Marikas bokdagbok
min bokhylla (Malwa)
Moussa
mrs B NY

N
Nittonde stolen 

O
*Ooofbok (Ann-Sofie)
Ord och inga visor (Jessica)

P
paperback lover NY
Paulas bokblogg
Peters bokblogg
pocketbloggen (Karin)
pocketpocketpocket (Mårten)

R
Rapport från en luttrad bibliotekarie
* Rubus Libri

S
* Sagas bibliotek
Signe
Snowflakes in rain NY
*Spectatia
Subjektiva Olivia


T
Tchoupitoulas NY
* Tekoppen
Textappeal
the poor player (Camilla) tvåspråkig
*Theresans
Therese bokblogg
Tinas läslust

U
*Utflykter i bokskogen (Jenny)

V
Vilse bland bokhyllorna NY

W
We tell our selves stories...
Wind up women NY

Kommentarer
Postat av: snowflake

Hej!

Jag är gärna med.

Postat av: Johanna/bokidioten

Nu finns du med!

2009-03-07 @ 19:51:20
URL: http://www.bokidioten.se
Postat av: Frida

Jag som var ute och letade runt efter bokbloggar, så finns alla de här. Vilket bra initiativ.

2009-03-13 @ 13:22:10
URL: http://fridayknightsuperior.blogg.se/
Postat av: Cybersessan

Jag skulle bli glad om jag fick vara med.

Kram från mig.

2009-03-16 @ 16:55:11
URL: http://www.cybersessan.blogspot.com
Postat av: Cybersessan

Tack snälla!

2009-03-17 @ 11:57:23
URL: http://www.cybersessan.blogspot.com
Postat av: Ulf Diktonius

Lägg gärna till min blogg, http://orden.wordpress.com till listan! En blogg om litteratur, yttrandefrihet och tryckfrihet!

2009-04-29 @ 08:58:57
URL: http://www.diktonius.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback