Rachel's holiday

Rachel's holiday
Marian Keynes


Jag har fått min första moochade bok! Det är min favorit bland böckerna om systrarna Walsh. Efter att ha läst
tankar från sängkanten kan jag tänka att det också är den bok som ligger närmast MK själv. Rachel bor i New York och fest-knarkar. Efter en självmordsförsök-liknande överdos övertygar familjen henne att skriva in sig på the Cloisters, ett behandlingshem där kändisar ibland skriver in sig. I Rachels värld är det ett lyx-spa och hon förstår att de andra, de riktiga knarkarna och alkisarna, behöver behandlingen också. total förnekelse, alltså.

Boken är en beskrivning om hur Rachel förstår att hon är narkoman. på många sätt liknar boken så dumt av Mia Thörnblom. Jag tänker att det måste vara tufft att  möta sig själv på ett så drastiskt sätt. Och att det är ett snabbt men fragilt sätt att växa. MK skildrar detta med en hel del medkänsla och med glimten i ögat. 

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Moocha var ett nytt ord för mig, låter som en bra idé!

Postat av: Johanna/bokidioten

testa! Det är kul att veta att ens böcker kommer i trygga händer. Jag såg att för vissa språkområden finns det speciella moochar, önskar att det vore så också för svenska böcker, det kostar ju en del att skicka böcker långt.

2009-05-28 @ 09:30:35
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback