femton snabba

 Snö utanför fönstret och ingen vidare lust att vara produktiv... Den här listan hittade jag hos Camilla.


  1. pocket/inbunden - pocket. Helt klart.
  2. tjock/tunn - varannan! 
  3. översatt/originalspråk - orginalspråk om det är engelska. Jag njuter av språket och man behöver inte vänta lika länge.
  4. svenskt/utländskt - jag läser böcker, inte ursprungsland. Är boken bra och jag hittar den får den gärna komma från Byxelkrok eller långtbortistan
  5. Lindgren/Lagerlöf - Lindgren. Men jag älskar Gösta Berlings saga!
  6. soffan/sängen - sängen
  7. kväll/dag - kväll
  8. deckare/kärlek - deckare
  9. fakta/fiktion - fiktion som privatperson, fakta på jobbet
  10. lära/njuta - njuta
  11. framsida/baksida - jag vet faktiskt inte? Jag tror jag börjar med framsida. Tänk vad många fula omslag det finns!
  12. låna/köpa - köpa. Jag passerar aldrig bibleoteket längre och den potentiella risken för böter gör att det dåliga samvetet gärna hänger med. Och vem  vågar läsa en lånad bok i badet?
  13. läsa/lyssna - läsa. Men en del böcker gör sig ruskigt bra på mp3.
  14. manlig/kvinnlig - spelar ingen roll. Tror jag!
  15. en åt gången/flera på gång - flera, men gärna under fem.

Kommentarer
Postat av: Eva

Lånar din lista!

Postat av: Jonaslive

Keep up the good work.

2010-06-23 @ 12:52:45
URL: http://jonaslive.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback